E-commerce Glossary

Ερμηνεία των πιο σημαντικών όρων του E-commerce. Γιατί η γνώση είναι το πρώτο βήμα για επιτυχημένο eshop.

E-commerce Λεξικό

A B C D E F I M O P R S U W
A

Add to Cart

Η ενέργεια προσθήκης προϊόντος στο καλάθι αγορών. Κρίσιμο βήμα στο customer journey.

Affiliate Marketing

Μοντέλο συνεργασίας όπου πληρώνετε προμήθεια σε τρίτους που φέρνουν πελάτες στο eshop σας.

AOV (Average Order Value)

Μέση αξία παραγγελίας. Υπολογισμός: Συνολικά Έσοδα / Αριθμός Παραγγελιών.

Abandoned Cart

Καλάθι που εγκαταλείφθηκε χωρίς να ολοκληρωθεί η αγορά. Μέσος όρος εγκατάλειψης: 70%.

B

B2B (Business to Business)

Ηλεκτρονικό εμπόριο μεταξύ επιχειρήσεων (χονδρική πώληση).

B2C (Business to Consumer)

Ηλεκτρονικό εμπόριο από επιχείρηση προς τελικό καταναλωτή (λιανική).

Bounce Rate

Ποσοστό επισκεπτών που φεύγουν χωρίς να δουν δεύτερη σελίδα. Υψηλό = πρόβλημα UX.

Bundle

Πακέτο προϊόντων που πωλούνται μαζί σε ειδική τιμή.

C

Cart (Καλάθι)

Το εικονικό καλάθι αγορών όπου προστίθενται προϊόντα πριν το checkout.

Checkout

Η διαδικασία ολοκλήρωσης παραγγελίας (πληρωμή, διεύθυνση, αποστολή).

Conversion Rate

Ποσοστό επισκεπτών που ολοκληρώνουν αγορά. Μέσος όρος eshop: 2-3%.

Coupon Code

Κωδικός έκπτωσης που εισάγει ο πελάτης στο checkout.

Cross-Sell

Πρόταση συμπληρωματικών προϊόντων (π.χ. θήκη μαζί με κινητό).

Customer Lifetime Value (CLV/LTV)

Η συνολική αξία που θα φέρει ένας πελάτης σε όλη τη διάρκεια της σχέσης με το eshop.

D

Dropshipping

Μοντέλο πώλησης χωρίς απόθεμα. Ο προμηθευτής στέλνει απευθείας στον πελάτη.

Digital Product

Ψηφιακό προϊόν που παραδίδεται ηλεκτρονικά (ebooks, software, courses).

E

ERP Integration

Σύνδεση του eshop με σύστημα διαχείρισης επιχείρησης (SoftOne, Entersoft, κτλ).

Exit Intent Popup

Popup που εμφανίζεται όταν ο χρήστης πάει να φύγει. Χρησιμοποιείται για εκπτώσεις/newsletter.

F

Free Shipping

Δωρεάν αποστολή. Κορυφαίο κίνητρο αγοράς - 79% των καταναλωτών το θεωρούν σημαντικό.

Fulfillment

Η διαδικασία επεξεργασίας, συσκευασίας και αποστολής παραγγελιών.

I

Inventory

Το απόθεμα προϊόντων που διαθέτει το eshop.

Invoice (Τιμολόγιο)

Παραστατικό πώλησης που εκδίδεται για κάθε παραγγελία.

M

Marketplace

Πλατφόρμα όπου πολλοί πωλητές πουλούν προϊόντα (π.χ. Skroutz, Amazon).

Mobile Commerce (M-Commerce)

Αγορές μέσω κινητού. Αποτελεί >60% του συνολικού ecommerce traffic.

O

Order Confirmation

Email επιβεβαίωσης που λαμβάνει ο πελάτης μετά την παραγγελία.

Out of Stock

Προϊόν εξαντλημένο/μη διαθέσιμο.

P

Payment Gateway

Υπηρεσία επεξεργασίας πληρωμών (Stripe, PayPal, Viva Wallet, κτλ).

Product Feed

Αρχείο με όλα τα προϊόντα σε δομημένη μορφή για Skroutz, Google Shopping κτλ.

Product Page

Σελίδα προϊόντος με περιγραφή, φωτογραφίες, τιμή και κουμπί αγοράς.

R

Refund

Επιστροφή χρημάτων σε πελάτη.

Return Policy

Πολιτική επιστροφών του eshop. Υποχρεωτική στην ΕΕ (14 ημέρες).

Revenue

Συνολικά έσοδα από πωλήσεις.

S

SKU (Stock Keeping Unit)

Μοναδικός κωδικός προϊόντος για διαχείριση αποθέματος.

Shopping Cart

Το εικονικό καλάθι αγορών του eshop.

SSL Certificate

Πιστοποιητικό ασφαλείας (https) που κρυπτογραφεί τα δεδομένα. Απαραίτητο για eshop.

Subscription

Μοντέλο επαναλαμβανόμενης πληρωμής για προϊόντα/υπηρεσίες.

U

Upsell

Πρόταση αναβαθμισμένης έκδοσης προϊόντος (π.χ. iPhone 128GB → 256GB).

User Account

Λογαριασμός πελάτη στο eshop με ιστορικό παραγγελιών.

W

Wishlist

Λίστα αγαπημένων προϊόντων που αποθηκεύει ο χρήστης για μετά.

WooCommerce

Δημοφιλές plugin ηλεκτρονικού εμπορίου για WordPress. Δωρεάν και επεκτάσιμο.