Analytics Glossary

Ερμηνεία των πιο σημαντικών όρων του Web Analytics. Γιατί η γνώση είναι το πρώτο βήμα για data-driven αποφάσεις.

Analytics Λεξικό

A B C D E F G K L M P R S T U
A

Active Users

Χρήστες που επισκέφθηκαν το site σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα (ημέρα, εβδομάδα, μήνας).

Acquisition

Αναφορές που δείχνουν πώς οι χρήστες βρήκαν το site σας (organic, paid, social, direct).

Attribution

Η διαδικασία απόδοσης κρέδιτ στα κανάλια που οδήγησαν σε conversion.

Average Session Duration

Μέσος χρόνος που περνούν οι χρήστες στο site ανά επίσκεψη.

B

Bounce Rate

Ποσοστό επισκεπτών που φεύγουν χωρίς αλληλεπίδραση. Στο GA4 αντικαταστάθηκε από Engagement Rate.

BigQuery

Cloud database της Google για ανάλυση μεγάλου όγκου δεδομένων GA4.

C

Cohort Analysis

Ανάλυση ομάδων χρηστών που μοιράζονται κοινά χαρακτηριστικά (π.χ. ημέρα εγγραφής).

Conversion

Στόχος που ολοκληρώνεται (αγορά, φόρμα, τηλέφωνο). Το βασικό KPI κάθε site.

Conversion Rate

Ποσοστό επισκεπτών που ολοκληρώνουν conversion. Υπολογισμός: (Conversions / Sessions) × 100.

Custom Dimension

Προσαρμοσμένη παράμετρος που δημιουργείτε εσείς για tracking συγκεκριμένων δεδομένων.

D

Dashboard

Πίνακας ελέγχου με τα βασικά metrics σε μία οθόνη (Looker Studio, Data Studio).

Data Layer

Object JavaScript που μεταφέρει δεδομένα από το site στο Google Tag Manager.

Debug Mode

Λειτουργία για testing και επαλήθευση ότι τα events καταγράφονται σωστά.

Dimension

Χαρακτηριστικό δεδομένων (π.χ. χώρα, πηγή, σελίδα). Αντίθετο του Metric.

Direct Traffic

Επισκέψεις χωρίς γνωστή πηγή (πληκτρολόγηση URL, bookmarks, ή μη-trackable links).

E

Engagement Rate

Ποσοστό sessions με engagement (>10 sec, conversion, ή 2+ pageviews). Αντικατέστησε το Bounce Rate στο GA4.

Event

Οποιαδήποτε αλληλεπίδραση χρήστη (κλικ, scroll, video play). Βάση του GA4.

Exit Rate

Ποσοστό χρηστών που έφυγαν από συγκεκριμένη σελίδα.

F

Funnel

Οπτικοποίηση της διαδρομής χρηστών προς conversion. Δείχνει πού εγκαταλείπουν.

First-Party Data

Δεδομένα που συλλέγετε εσείς απευθείας από τους χρήστες σας.

G

GA4 (Google Analytics 4)

Η τελευταία έκδοση του Google Analytics, βασισμένη σε events αντί για pageviews.

Goal

Στόχος που ορίζετε για tracking (στο GA4 ονομάζεται Conversion).

Google Tag Manager (GTM)

Εργαλείο διαχείρισης tags/scripts χωρίς επεξεργασία κώδικα.

K

KPI (Key Performance Indicator)

Βασικός δείκτης απόδοσης που μετράτε για αξιολόγηση επιτυχίας.

L

Landing Page

Η πρώτη σελίδα που βλέπει ένας επισκέπτης όταν μπαίνει στο site.

Looker Studio

Δωρεάν εργαλείο της Google για δημιουργία αναφορών και dashboards.

M

Metric

Αριθμητική τιμή (sessions, users, revenue). Αντίθετο του Dimension.

Medium

Κατηγορία πηγής επισκεψιμότητας (organic, cpc, referral, email).

P

Pageview

Κάθε φόρτωση σελίδας. Ένας χρήστης μπορεί να κάνει πολλά pageviews.

Pages per Session

Μέσος αριθμός σελίδων που βλέπει κάθε επισκέπτης ανά session.

R

Realtime

Αναφορά που δείχνει τι συμβαίνει στο site σας αυτή τη στιγμή.

Referral

Επισκέψεις από links σε άλλα sites.

Retention

Ποσοστό χρηστών που επιστρέφουν στο site μετά την πρώτη επίσκεψη.

S

Segment

Υποσύνολο δεδομένων με κοινά χαρακτηριστικά (π.χ. mobile users, buyers).

Session

Μια επίσκεψη στο site. Λήγει μετά από 30 λεπτά αδράνειας.

Source

Η συγκεκριμένη πηγή επισκεψιμότητας (google, facebook, newsletter).

Source/Medium

Συνδυασμός πηγής και μέσου (π.χ. google/organic, facebook/cpc).

T

Tag

Κώδικας JavaScript που προστίθεται στο site για tracking (π.χ. Google Analytics tag).

Traffic

Επισκεψιμότητα - ο αριθμός επισκεπτών του site.

Trigger

Συνθήκη στο GTM που ενεργοποιεί ένα tag (π.χ. κλικ σε button).

U

User

Μοναδικός επισκέπτης. Ένας user μπορεί να έχει πολλά sessions.

UTM Parameters

Παράμετροι URL (utm_source, utm_medium, utm_campaign) για tracking καμπανιών.